Livsstilsekspert Helle Lundsgaard udtaler sig om tidens trends.
TV2 FRIHUSET
TV2 fejrer 25 års fødselsdag i 2013 og ser tilbage på tiden for 25 år siden. Hvordan levede vi, og hvordan har flere tv-kanaler og ny teknologi påvirket vores måde at være sammen på i familien og på arbejdet? Det ser livsstilsekspert Helle Lundsgaard og studievært Cecilie Hother nærmere på i Frihusets hyggelige stue.
Se udsendelse
VI GOOGLER OS SELV
”Det er lidt som at kigge sig selv i spejlet,” siger livsstilsekspert og kommunikationsrådgiver Helle Lundsgaard. Spejlbilledet skal være perfekt. Især for de 18-29-årige, hvor hele 88% indrømmer at kigge sig selv i det elektroniske spejl. Læs mere
HVAD ER DANMARKS BEDSTE OPLEVELSE?
Oplevelsesprisen 2013 er blevet uddelt til de bedste danske oplevelsessteder inden for gourmet, wellness, mv. Juryen bestående af en livsstilsekspert, en mesterkok og en sexolog havde en god fornemmelse af, hvad danskerne ønsker, når de går ud. Læs mere
POLTERABEND – DET VIL KVINDERNE HA'
I de senere år er pigerne blevet mere kreative, ikke mindst takket være nettet, som de jo er eksperter i at udforske, når det gælder shopping. Her finder de inspiration til nye spændende ting, hvor der også klart er kommet mere fart over feltet for pigerne. Det er f.eks. populært at give bruden en helikoptertur, ligesom det er populært, at hele holdet prøver den nye dille "Bodyflight", hvor man svæver i vægtløs tilstand i en vindtunnel, siger Helle Lundsgaard. Læs mere
GRATIS GLÆDER BRINGER FAMILIEN SAMMEN
I øjeblikket sker der en spændende udvikling inden for teknologien i form af Apps, der kan danne ramme om sociale familieaktiviteter. Det er mange eksempler på, at man bruger den moderne teknologi til at være sammen ude i naturen« fortæller livsstilsekspert Helle Lundsgaard. »Jeg tror, vi kommer til at se meget mere af den slags. Der kommer mange sjove Apps, hvor der både er noget læring, noget oplevelse eller sport« siger hun. Læs mere
ØLFESTER ER KITSCH
Landet over kan ølfester med navne som bierfest eller oktoberfest melde udsolgt gang på gang. Livsstilsekspert Helle Lundsgaard mener, at deltagerne til ølfesterne nok i starten har set festerne som en sjov joke. Men hurtigt bliver de fanget af oplevelsen: - Folk betragter det som kitsch. Det er altid vildt sejt at være med til at prøve noget anderledes. Læs mere
HAR BANKO EN FREMTID?
Sjællandske har taget pulsen på bankofolket, og undersøger om banko har en fremtid. Banko har altid været meget socialt. Det er noget, man mødes om. Hvis det blot handlede om præmierne, så kunne der jo bare blive trukket lod. Men det er altså ikke formålet. Det handler om det at hygge sig sammen, siger Helle Lundsgaard. LÆS MERE
ÆRLIGE VIRKSOMHEDER
Mediebureauet Carat Deep Blue har taget pulsen på trends i 2011. De har interviewet adskillige eksperter inden for branchen. Én ny og vigtig trend viser at den fokus der er kommet på virksomhedernes værdier og filosofier, betyder at forbrugerne kræver ærligheden og det reelle fremfor et overfladisk image. Livsstilseksperten Helle Lundsgaard udtaler "Forbrugerne tror ikke på det perfekte længere." LÆS MERE
SPORT SKAL FÅ PULSEN OP
Gratisavisen MetroXpress har fundet ud af, at billiard og dart er blevet upopulære som sportsgrene. Livsstilsekspert Helle Lundsgaard har i den forbindelse udtalt til avisen at det er fokus på motion og god form der har ændret vores syn på "værtshussporten". LÆS MERE
MANIPULERENDE TV-REKLAMER
Hvorfor accepterer vi at kosmetikreklamer er mere manipulerende og overdrevne end tv-reklamer for andre varegrupper? Spørgsmålet tages op i indslaget hvor livsstilsekspert Helle Lundsgaard udtaler sig om problematikken. LÆS MERE