Berlingske

COLAAUTOMATER OG FODBOLDBORDE



Berlingske Tidende har fundet ud af, at det ifølge de studerende på økonomiske og teknikrelaterede videregående uddannelser verden over var Google, der er den mest attraktive arbejdsplads. Dermed fortsætter Google successen, da de i 2009 også lå på en klar førsteplads. Berlingske bad Helle Lundsgaard udtale sig, og ifølge hende, er det Google’s evne til at indrette sig efter de unges præmisser, der gør udslaget.

”De unge vil have colaautomater, bordfodboldborde og en generel loungestemning, hvor de kan ligge og dase og være kreative. Google er nogle af dem, der har gjort allermest ud af lige præcis det. De har indrettet områder, der er lavet på medarbejdernes præmisser. Og så Google har været ufatteligt dygtige til at markedsføre sig selv overfor de unge,” fortæller Helle Lundsgaard. Hun mener, at arbejdspladserne fremover i højere grad må tilpasse sig krav fra medarbejderne for at tiltrække de skarpeste hjerner.


Læs artiklen på Berlingske Tidende